Monday, August 23, 2010

social network..restricted profile

mengapa? why? por qué? wae? perché?
aku restrict facebook aku dari family members?

jawapan aku senang jer for privacy.

well bagi aku FB nih just a tools..tapi ape yang aku nampak everybody take it seriously. really serious pulak tu..sigh~~
well for me it's normal la kalo kite tetibe nk merepek di kala

 tension kat wall fb, tapi tetibe kene ceramah..sebagai contoh nye macam update stats kat wall bengang pasal customer servis syarikat mane2 lah "b*do punye customer servis..bla..bla.."
bukan aku tag name orang tu kat situ pun, plus bukan der sorang customer servis yang bekerje utk sesebuah kampeni..tapi tetibe kene ceramah kat wall"tak baik kite mengeje sesama manusia. mereka menjalankan tugas yang di amanahkan..mereka juga ada perasaan sakit bile di keji by si polan" arggggg!!! yup aku paham x baik membodohkan orang lein, tapi ader ker aku mention name orang tu kat post aku?

itu hal kene ceramah..next is pasal relationship status. pantang tulis in relationship sume sibuk nak tau..well selagi aku belum kawen i consider myself as single. tapi kalo ko dah tau orang tu dah kawen, die letak single wat bodo sudah..ape da nk kecoh. die nak letak widowed sekali pun, x perlu kecoh kot. facebook bukan medium rasmi untuk menyatakan identity diri.

then pasal 'like' status lah..'like' komen lah..page lah..
well suka hati kite lah nak like ker nk jawab quiz ker kan..tapi ade jugak yang aku x paham dah la belum kawen, tunang pun belum tapi 'like' hospital bersalin..kalo ko doctor tak pe lah jugak..huhuhu bagi aku, masing2 dah ader akal boleh pikir kan..kalo aper yang korang buat tu boleh menimbulkan spekulasi, x perlu lah gegedix nak update kat facebook yang sampai nak bagitau semua org. aku ader jer meroyan kat facebook sumtime, feel like wanna tell sumone tapi x boleh, aku letak jer kat wall tapi aku restrict kan hanya aku jer nampak..hehehe (telling everyone without even telling) sengal jugak aku nih kan..

itu belum bab tag gambo..aku ikutkan pantang giler kalo org tag name aku kat kuih raye lah, kat kein baju lah..x per lah mereka mencari peluang berniaga, so aku just remove jer name aku..pasrah~~ malas nak kekecoh. kate pun jaringan sosial.

well i do restrict my profile only those whom i really know i'll accept as friend. i don't add strangers. social network is just a tools which being created my human. don't be fooled with it. sekarang nih pasal isu aurat dalam gamba kat facebook. aku pun but kesilapan tu jugak..tapi yang aku tak paham, kalo dah tau diri tu public figure, gi bercuti dengan kekasih hati..perlu ke nk upload gamba dalam facebok pas gelabah la bile gambar leak out. dah sape suruh sengal! huhuhuhu simpan dendiam sudah.


voice massage: motif like hospital bersalin? kalo specific hospital tu x per lah kot pengalaman bersalin kot la kat spital tu.


No comments:

Post a Comment