Wednesday, August 04, 2010

garang vs tegas

garang tu macam mane eh??
marah..marah macam halilintar?

tegas pulak?

macam mane nak bezakan?

eh macam nak ajar bahasa la pulak...huhuhu
ni semua sebab aku jadi baby sitter last 2 weeks..sebab my aunty pergi outstation overnite ke tanah seberang.
maka dengan itu 4 orang kanak-kanak di rumah ini berada dalam jagaan aku huakakakaka..

bangun pagi kene terus mandi if dah pukul 9 pagi.
by pukul 7.00 malam kene mandi kalo x jangan harap dapat tengok tv..sorang x mandi tv x leh on. ok!
7.30 semua kene solat..semua dah solat maghrib baru boleh on tv.
kalo makan, semua kena makan dan duduk kat meja makan..no eating in front of the tv.
lepas makan masing-masing basuh pinggan.
adik ubat mate sejam sekali kene letak.

wah semua arahan di beri sekali jer.
memang budak-budak sangat sayng kan tv. selagi kau ingkar pada arahan ku, jangan harap dpt tgok tv.
adik pulak, senang giler isi ubat mate...cakap nk letak terus baring..huh kalo x jangan harap berguling-guling x kasi letak ubat mate..

adakah aku garang or tegas dengan mereka?
entah yang pasti mereka sangat takut kalo aku marah..hahaha
bagus, itu membuatkan aku x perlu cakap bnyk..cakap sekali jer terus sumorang ikut kate yeay!!
senang keje beb.
aku x perlu gunekan kekerasn seperti rotan..cukup sekadar kate2 sebagai arahan.
boleh jadi komander kat kem askar x?
hahaha

tp masalah nyer..lepas jer aku bertegas ngan derang, dan arahan di turuti..
aku neik bilik dan gelak guling-guling..hahahaha


bagi aku, aku prefer tegas dari garang..


voice message: jangan bukak tv selagi sumorang x mandi.kakak u should look after u'r brother and sister, make sure they do what they suppose to do.


No comments:

Post a Comment