Thursday, September 04, 2008

. : hAppYness : .


-:bagan lalang - 3rd sept 2008:-


who don't wanna be happy?? sile angkat tgn..mcm x der jer yg angkat tgn..hmm ekceli nk wat siyes entri tis time..hmm tp mcm susah la pulak.. =D

nape tibe2 aku nk cakap pasal happynes aka kegembiraan..sbb tetibe aku tertanya dlm hidup nih sure kite nk sentiasa heppi kan..biler heppi kite akan bahagia..its all related one another..pas tu der pulak yg cakap kebahagiaan x leh di beli dgn wang ringgit?? betul ker?? kalo betul naper ader jer anak gadis yg mencari dato'2 untuk di buat laki? adakah mereka jujur mengatakn cinta itu buta x mengenal usia? pas tu plak der jugak ank teruna yg dok jd toy boy mak2 datin..its all about money..wen we have money oni then we'll be heppi..is it? hrmm~~~ i wonder...

bg aku kalo bab duit nih sampai mati pun kite akn tetap rasa x cukup..mase time skewl dulu mane der rase sgt kengkangan kewangan..aku tau tadah tgn kat abah..'abah nk duit' pas tu wat muke innocent..sure dapat punyer..tp sejak setahun kerja nih baru aku tau betapa payah carik duit..terpikir gak kat pale otak aku nih..dulu dgn gaji 2k x campur gaji mak aku..bapak aku leh jer tanggung aku 4 beradik..aku nih gaji 2k..nk tanggung diri sendiri pun mcm sesak huahuahua..owh silap aku der seekor anak..iaitu anak kucing..biler rase kepayahan diujung bulan..baru aku kenal erti syukur..syukur dgn rezeki yg ada..mak aku selalu pesan beringat..biler nk kuar duit tu pk bnyk kali..jgn boros..alhamdulillah biler aku tau erti cukup tu aku rasa heppi..rezeki aku stakat itu saje..insyaallah one day rezeki aku akn bertambah..yang penting usaha rite..

pas tu lagi satu kene lh buang segala PHD aka perasaan Hasad Dengki dlm diri tu..mmg susah lah kan..sape x jeles tgok org lein ader itu..ade ini..beli itu..beli ini..mane derang amek duit bebanyk eh..nape aku x der duit bnyk mcm derang..mule lh kuar soklan merepek kat pale aku nih..so utk elak kn aku pk dgn lebih merepek lg..aku akn ckap mesti ader sbb nape tuhan bg aku bnyk nih jer..kalo aku kaye meybe aku akn lupe diri..mule lh nk tunjuk2 aku kaye..kn..kn..so biar lh aku rase susah skang mane tau one day biler aku kaye so x der lh aku riak..huhuhu

hmm tetibe nk cite satu cite lak...mase aku kecik2 dulu, aku berdua jer ngan abg aku..aku x der adik lg..umo 8 thun baru dpt adik..so tat tyme aku lh adik..aku ngan abg aku nih mmg lh tersangat lh kamceng..abg aku masuk parit aku nk masuk gak..mein bola sepak aku nk mein gak..panjat pokok pun aku nk ikut..padahal aku suke nk pakai skirt..dh mase tu budak2 x der nk pk org kat bawah leh nampak penties aku ker x..yg aku tau nk panjat pokok gak..abg aku nih nakal2 dier pun kalo der prob dier akn tetap backing aku..tp aku x pernah nk backing dier..hahahaha keji kn..mintak maaf zahir batin..mak aku nih plak x suke nk manjekn aku sgt..sbb aku tersangat manje ngan en.abah aku..ader lh one day tu...aku tersangat lh bengang dgn pn.emak tp lupe dh naper..yg pasti aku tersangat bengang..nk suarakn ketidak puasan hati aku x reti..dulu mane ader blog2 nih..internet kat m'sia pun x der lagi..nk tulih diary pun x reti..so aku dgn bijaksana nya menulis surat kpd pn.emak...hohohoho dlam surat tu aku merepek..pn.emak x sayang aku lh..pn.emak syg abang aku lebih la..pn.emak garang lh..mcm2 lh...huhuhu mcm mane aku leh ader idea nk tulis surat nih aku pun x pasti..pas tu surat tu aku letak atas dressing table pn.emak...hmm aku x pasti sgt lh pn.emak nyer perubahan after dpt surat..tp biler aku dh masuk high skewl..aku nih sgt suke lh menyelongkar aka mengemas (bahasa +ve nyer) one day tu aku kemas lh almari pn.emak..ader lh handbag2 lame pn.emak..aku pun kemas lh isi kandungan hanbag tersebut..aku jupe lh balik surat yg aku tulis dolu2 nih..huahuahua..rase nk gelak guling2 pun ader jugak..huhuhu sampai skang aku x pernh tau n tanyer ape perasaan pn.emak biler dpt surat dr cik.anak yg sgguh kreatif n inovatif ini..huhuhu ader kwn aku kate mak aku maybe kecik ati ngan aku..betul ker pn.emak?? tentu pn.emak x pk camtu..yer lh cik.anak dier baru 6-7 tahun jer mase tulih surat tu..tp biler besar nih..aku jd lebih open ngan pn.emak..n kat cik.anak yg sorg nih lh tmpat pn.emak mengadu..sbb aku sowang jer cik.anak pompuan yg pn.emak ade..nnt one day kalo aku ade anak x kire lh laki ke pompuan ker aku nk make sure our relation like a friend wif a respect as a mummy...ape kait mengait cite nih ngan happynes?? hmm aku sgt happy sbb ade pn.emak n en.abah yg sgguh supportive..sgguh bertuah aku manjadi cik.anak.. =D

sepanjang aku bergelar cik.anak..both pn.emak n en.abah jenis yg suke biar aku berpikir sendir..they only will guide my which one to be choose..n most of it aku mmg akn ikut ckp mereka..sbb besenyer pn.emak n en.abah nih jenis kalo nk carik info tu mmg akan carik sgguh2..sampai aku x leh nk kate ape dh..nk wat mcm mane pn.emak seorg guru..network beliau sgguh besar...n sumtime ader jugak keputusan pn.emak yg kurang tepat..tp aku ikut gak..tp pn.emak never fail to say sorry..byk lagi kisah aku dgn pn.emak n en.abah nih...

i'm so greatfull to have them..pn.emak, en.abah, en.abag, dan encik2 adik ku..nnt lh aku wat entry pasal family plak..huhuhu

next entri maybe entri bergambar pulak..huhuhu..

till then..x0x0 (entri mcm dh kuar tajuk jer... =D)


1 comment:

  1. owh..sgguh pjg cik.anak mempostkn entry nye kali ini..cian cik.kwn nih tahan mata pedih ngadap page cik.anak nih..
    neway,moger cik.anak jadik anak yg baik yer..n epi di smping femeli sme..(^-^)

    ReplyDelete