Wednesday, September 17, 2008

. : pErinGAtaN (part 1) : .

hmmm...hari nih hari ke-3 aku ber'training' walaupun semalam sebenarnyar aku x pergi pun huhuhu...semalam sugguh seronok kawan2.. =D tapi tak boleh buat selalu kopak duit ku...(pasal semalam nanti aku hapdet lein sebab termasuk dalam kategori entri bergambar)

hari nih nk cite pasal opismate aku yg isu nyer diperkatakan sejak semalam..berlaku kecurian di rumah beliau..kesian beliau dan rakan2 serumah..hope barang yang dicuri dipulangkan (pesanan kepada si pencurik - tak beik weh kalo curi bulan2 pose nih erk bulan lein beik ker mencuri??)

kes nih buat aku 'flash-back' pada zaman aku kanak-kanak (kerana aku masih muda remaja sekarang ini) huhuhuhu..

cerita bermula...

di sebuah sekolah yang agak hurmm famous di selatan tanah air..di dalam sebuah kelas tingkatan 2 (sesi petang yg sungguh tidak best) kelas paling bijak tu..coordinate - barisan belakang..ader empat sekawan, tasha, sophie, marry dan annie (nama2 watak telah di tuko kepada yang lebih galmer)...alkisah dalam mereka berempat nih marry yg paling beik dan sopan...dan yang paling giler2 ialah annie (perangai x secocok dengan keadaan beliau yg berada di kelas budak2 bijak a.k.a nerd)

walaupun berbeza pesonaliti..mereka tetap berkawan baik..melengkapi antara satu sama lain..marry yg paling bijak selalu menjadi tampat pertanyan semasa peperiksaan huhuhu nih mende yg aku suke buat baling kertas tanyer jawapan..baling pemadam lah..itu lah..yang bestnyer x pernah kantoi.. =D disambungkan cerita..dipertengahan penggal ke dua satu masalah telah menular didalam kelas mereka..iaitu kes kecurian..boleh kate tiap2 minggu ader jer kawan kelas mereka yg kehilangan duit..hurmmm toyol mane pulak kerja di siang hari?? maka majlis tertinggi kelas membuat laporan kepada guru tingkatan...

setelah perbincangan antara guru kelas dan majlis tertinggi beserta sorang ustazah..beberapa rakan kelas mereka di panggil untuk di beri keterangan termasuk mereka berempat..hasil dari keterangan2 yang diberi terdapat dua org suspect..uuu takut kn cube banyang kan name korang satu daripada dua nama itu..

di pendekan cerita..ustazah dan guru kelas telah memanggil dua orang suspek tersebut tasha dan sophie..maka annie dan marry berasa sangat terkezut..ooops lupe nak cerita annie juga merupakan mangsa kecurian juga..jadi, apabila mereka suspek mengetahui diri mereka disyaki maka mereka berasa sungguh tidak puas hati..kalo aku pun panas..apatah lagi kalo aku tidak melakukan kesalahan tersebut..jadi mereka berdua suspek telah membuat perancangan untuk membersihkan nama mereka...jeng..jeng..jeng...

sophie nih boleh kate anak org berduit lh jugak..jadi setakat gajet2 yang canggih2 tu selalu memang dier ada lah..satu hari sophie bawak sebuah calculator yang sungguh canggih..calculator yang boleh calculate love compatibility canggih kan..maka satu kelas telah menjadi jakunzi...sumorang nk pinjam huahuahua sume nk kira love compatibility masing2 sgguh lucu bile ingat balik..tiba-tiba selepas loceng waktu rehat...sophie bertanya 'sape amik calculator aku' uiks..sumorang pelik...sape pulak amik?? maka satu kelas kecoh guru kelas dipanggil..pengawas kelas diarah membuat sport-check..cuaknyer..kalo x curik pun sure akan rase cuak..

hasil dari sport-check..tiada apa2 dijumpai..hurmmm~~ pelik...selepas sport-check sumorang duduk ditempat masing2...tiba-tiba annie dengan rasa tidak sedap hati menge'check' beg lukisan beliau..waaaa di celah2 kertas lukisan beliau ternampak sebuah calculator canggih terselit..magic..annie sungguh pelik macam mana benda itu berada di dalam beg beliau...(to be continue)


1 comment: