Saturday, September 06, 2008

. : pRiNce R.I.P : .

around jam 9.30 pagi tadi..aku dapat call from en.abah..x sangke dapat berita yg menitik kn air mata ku..waaaa..waaa sedih nyer...setiap yg hidup pasti akan mati..itulh hakikat yg perlu aku terima di pg2 hari ini....

priNce kucing family aku telah meninggal kn kami sume =( sgguh sedih rase mcm baru smlm jer aku kidnap dier dr mak dier (queen amidala)-sbb mak dier sgt garang..umo prince nih dh 10 tahun..lame kn..dier sgt manje..n bijak..mase kecik2 pn.emak cukup x suke prince nih sbb dier suke poopoo rate2 kat lam umah..pn.emak lh yg kena basuh sbb tu pn.emak sgt x suke beliau..tp sbb en.abah sgt syng kn beliau maka beliau tetap sebahagian dr family kami..hobi prince nih suke jenjalan neik moto dgn en.abah neik kete pun suke gak..part bijak nyer..kucing2 kat umah aku nih jenis outdoor..derang reti balik sendiri cume carik mkn sendiri tu kurang bijak sikit..or derang saje nk mkn sedap2, tau dh..

prince nih betina sebenarnyer..tp sbb mase aku kidnap dier dulu aku sgt minat ngn prince nassim so aku anggap jer dier jantan..hohoho sekali betina daa...lantak lh...pas tu en.abah gi neuter kan plak...maka tumbesaran prince nih meningkat dgn jaya nya..sampai kucing jantan pun takut ngan dier..

beberapa tahun lately nih..gigi dier makin ilang satu persatu..makan pun pelahan jer..sbb x der gigi..betul2 mcm org tau..sbb tu aku mcm dpt agak jer masa dier dh x lama..tp x jangka secepat ini..nasib aku sempat lh jupe dier last wik..agaknyer dier mmg tggu aku balik kot...en.abah kate, prince maybe gaduh dgn anjing last nite..sian dier..semoga roh prince terus mendoakn kami sekeluarga..-amin-


-: prince ketika dijumpai :-


4 comments:

  1. alaaaa sedeynyeee.. kucing aku pn 10thn die pn meninggalkan kitorg.. so kitorg assume die dh mati sbb org kate biase klo kucing tu dh lame idop ngan kite die xnak tuan die tgk die mati... uhuhu.. sedey gilee woo~!

    name kucing aku freeze, dh tua die pn xde gigi, tinggal gigi taring je.. uhuhuhu..

    ReplyDelete
  2. huhuhu..tu lh..kucing apu pun tggal gigi taring jer tu pun 3 btg jer tggl..air liur pun dok meleleh jer...cian dier..

    ReplyDelete
  3. btol btol btol.. gigi dh takde air liur dok bersepah2 merata.. mulut die basah je sbb air liur meleleh2.. sian tgk tp nk wat cmne.. gigi takde pn suka mkn ayam la segala bagai bnd keras.. mane xpatah.. uhuhu

    ReplyDelete