Friday, May 20, 2011

movie: KONGSI (review) "Lu langsi, lu mati"

semalam kat twitter my frend suggest buat movie review. yer lah asyik review pasal foodies jer kan.
so apart from eating wat else we do while deting detong, for sure movie-ing ^_^ so movie terbaru yang kami tengok tak lain tak bukan


KONGSI "Lu langsi, lu mati"

picture credit to abang nara

pengakuan jujur. saya kurang berminat dengan filem melayu if its not directed by arwah Yasmin Ahmad, Afdlin Shauki or KRU. bukan tak nak sokong industri filem tempatan..tapi.......... (banyak tapinyer)

ok sebelum melalut, nak review pasal KONGSI nih. wat make me wanna watch it at the first place..?? yup sebab trailer adalah agak menarik plus ade Shahiezy Sam. sape tak kenal sila kuar Malaysia sekarang. Bintang paling popular 2010 tuuu kan.

honestly...
habis cerite, mE terkebil-kebil pandang en.pencuri hati.
@_@ eah..!! nih ker cite nyer. -_-" lotih den berato yo..dah la at first silap date booking ticket. patutnye on 14hb (sabtu) mE terbooked on 15hb (ahad). tebalkan muke, queue balik untuk tunggu seat release for the booking of the day. ticket sape lah yg lambat mE amik tu kan, ampun yer.

yup secara jujurnye lagi, cerita nih kalo tak der Shahiezy Sam memang tak laku lah. mE assume jumlah kutipan 7juta untuk 7hari tu most of it sebab derang nak tengok Shahiezy Sam. gangster kecek kelate. jalan cerite yang terlalu blury. siriyes macam tak paham motif yang cuba disampaikan. terjawab biler bace somewhere in the net saying they gonna start filming KONGSI 2 soon. so no wonder lah ku terpinga-pinga tengok cerita tiada motif nih. eh, but me perasan satu motif, jangan bagi rasuah yer kamu-kamu.

watever it is, mE x rekemen langsung korang-korang tengok unless biler dah mark * dan ianya hari rabu. bile murah berbaloi lah kot tengok cerite macam nih. waaa such a waste..pelakon dah bagus tapi cerite pulak macam hampas kelapa yang dah separuh habis di perah. so biler orang tanye, me akan jawab kalo nak tengok Sam boleh lah tengok cerite nih. yup tat the only reason to watch. sekian.

kagum dengar bront n sam cakap thailand..'kap kun kap..ikan siakap' ^_^ LOL



voice message: Nur Kasih..another movie which i'm wondering..does it worth it to watch..?? but i guess the cinematography gonna be awesome. yup i still hav trust in you khabir baktiar. jangan percaya trailer movie..tipu saja itu semua huh..!


2 comments:

  1. kau pon dah tgk??? hahha.. sgt2 tak berbaloi kan?? aku pon ade wat review kat blog aku. seryes aku tak paham motif citer tu. merepek giler. aku tgk pon pasal minat gegile kat Shaheizy Sam. esok nak tengok nur kasih plak walaupun aku lg prefer tgk Johnny Depp. tp da en. laki nak tengok nur kasih, hamba menurut perintah jek la.. heheh..

    oww..btw, aku ayip. heheh.. main sergah jek, lupa bitau nama. (^__^)

    ReplyDelete
  2. hoho..aku terfikir siapakan nazhtul nih..
    care cakap macam dah kenal lame jer ngan aku kan..hehehehe

    kann..cite tu bago aku kalo x der Shaheizy Sam mmg tak der org tengok lah senang cite. pelakon lein dah mcm pak pacak jer aku tgok. fizo omar dgn liyana samsudin tu blerghh~~ boring giler..
    semalam dh tgok nur kasih (nanti aku review) today nak tgok abang Johny pulak (juge nanti review)

    bertambah golongan blogger yeay..!!

    ReplyDelete