Monday, January 03, 2011

back to school~~

back to school~~

yer hari pertama persekolahan..eh aku mane sekolah aku dah keje daa
so tajuk entri adalah sungguh tidak relevant.


sebenarnye aku teringat zaman2 sekolah dulu bile bangun pagi tadi, anak aunty aku sibuk nak pergi sekolah. tahun ni, adik (anak aunty yg bongsu) masuk darjah 1, which means sume anak aunty dah bersekolah. huuu~~ dah besar dah derang rupenye kan. kalo ingat kan almost 4 years aku duduk ngan aunty aku. pagi tadi masing2 kalut carik stokin lah, kasut lah, baju untuk sekolah petang lagi..huu~~ sabo jerlah derang nih malam tadi buat apekah mereka?..( nampak sangat aku x der kat umah malam tadikan =P )

beg budak sekarang mak aih beso giler
(picca credit to uncle gugle )


flashback~~ @_@
back to 1991, sekolah rendah kebangsaan air baruk, jasin melaka.
sekolah rendah pertama aku. pn.emak x kasi aku pakai pinafore, die suh pakai baju kurung huuu~~ beik lah mommy.. tapi bagus jugak sebab kalo die bagi aku pakai pinafore sure parut2 di lutut adalah ditahap yang mampu mengurangkan jumlah wang hantaran huuu~~ mase firstday en.abah yang hantar since pn.emak cikgu di sekolah lein jadi beliau lebih mengutamakan anak orang lein yang masuk sekolah dari anak sendiri T_T tsk*tsk*...en.abah tggu sampai lepas perhimpunan jer, lepas tu beliau balik ke rumah yup rumah dan sekolah adalah dekat adalm 15 minit berjalan kaki..tapi tetiap pagi tetap suruh en.abah yang hantar =D alasan. "ala abah masuk kerja kan lambat lagi, hantar jer lah anak2 pergi sekolah. rumah pun dekat jer kan"
dari darjah satu sampai lah tingkatan 3 aku sentiasa ada penjaga di sekolah. jadi tak pernah takut pun kot-kot lah ade pembuli disekolah sebab pembuli paling otai adalah tak lain dan tak bukan abang saye ^_^..en.abang kesayangan saye yang beza umo setahun jer. kalau aku kene ejek ker, kene buli ker sure aku report kepada en.abang ^^ dan beliau dengan pantas nye akan membelasah makhluk tuhan yang membuli itu hahaha~~ sebab itu saye sungguh spoiled. dang~~!
yup till today he still over protective of me..
balik kluang x boleh drive sorang2 bahaye..kete lein laju2..adeh la pelik betul.. ( x tau adik die jugak salah sorang yang membawa laju itu =P )

hurmmm sekarang nih some of my friend already sending their kids to school waaa~~ sungguh pantas mereka mempunyai anak!! saye mau jugak budak kecik yang boleh di panggil anak.. =D nggeee~~ seronok layan kerenah budak budak nih..nanti mE cerite lah peristiwa perbualan kanak2 innocent hahaha..rase mau gelak guling2 bile teringat huuu~~


voice massage: welcome back to school to all budak2 juga cikgu2 yer hahaha korang ingat cuti sebulan tu lame? sengal kan bile nk start over after a long holiday..


No comments:

Post a Comment