Wednesday, September 14, 2011

takziah buat Ana dan Jat...

as in my previous entry i did mention bout late baby Faris Aiman.

berat mata memandang berat lagi bahu memikul. yup itulah yang dapat aku katekan. even dulu aku penah hilang  mr.brown yang hanya seekor kucing, sedikit sebanyak aku paham perasaan Ana. bukan nak samakan brown dengan baby Faris Aiman la.. tapi perasaan kehilangan sesuatu yang kite sayang sangat. apatah lagi sesuatu itu adalah anak yang kite kandung selama 9bulan. bersambung nyawa untuk melahirkan ke dunia. tapi hanya dipinjamkan sekejap sahaja. kemudian dijemput kembali oleh penciptanya. kehilangan yang tiada pengganti.

baby Faris Aiman baru berusia 3 bulan bila Allah menjemputnya kembali. jika sebelum nih, hanya bace kat surat khabar pasal baby meninggal akibat tersedak susu, very unexpected it happen to one of my close friend. mendengar rentetan cerita kejadian on tat day...it was so heartbreaking. tidak perlulah aku cerita secara details. tapi ambil lah peristiwa ini sebagai pengajaran. memang kite perlu berfikir secara positive. things happen ade sebabnya. tapi kalau berpunca dari kecuaian yang boleh dielak kan...its so sigh~, a bit frustrated.

hope all nursery do really take extra..extra..extra.. precautions on this matters. aku tak sanggup lagi dengar this kind of situation happening to anyone apatah lagi diri sendiri T__T sedih sangat.

to Ana and Jat,
aku kagum dengan ketabahan both of you. besar dugaan korang. insyaAllah ade hikmah disebalik semua ini. Jaminan syurga telah tersedia for you. baby Faris Aiman akan tunggu korang kat sana. InsyaAllah. teringat kata-kata yang selalu di beri sebagai penguat semangat, "Allah tidak akan menguji seseorang hambanya, jika dia tahu hambanya tidak mampu menghadapinya". mungkin sukar untuk terus menerima kehilangan, tapi percayalah pada janji Allah, ada sesuatu yang lebih baik menanti untuk korang.

ok lah..end this entry dengan Al-Fatihah kepada baby Faris Aiman bin Mohd Aizat....al-Fatihah...




♥,


2 comments:

  1. innalillah....takziah to your friend.

    ada seseuatu yg lebih baik Allah aturkan utk sahabat. kehilangan bukan utk diratapi tetapi untuk dipelajari dn dihadapi. at the end we'll get something good. tidak di sini, mngkin di atas sana.

    feel free to join my blog sweety.

    ReplyDelete
  2. Hi Nadhira,

    yup betul..perancangan Dia hanya Dia yang tahu.

    gonna join your blog dear..

    ReplyDelete