Tuesday, October 19, 2010

de' Bandung tour (part 4) finale~~

waaa..
finally de' Bandung tour part 4 reach its finale entry...

tak larat dah nk cerite banyak-banyak...eh gambo en.supir ganteng pun tak di muat naik lagi kan..hahaha saje save the best for the last...sekali korang kate tak encem pong..like i care =P tetap nak kate supir ku ganteng banget jugak..

oryte on this last day..first thing in the morning gi Pasar baru lagi sebab ader a few things yang nak di beli..like aku nak carik kein untuk my aunt and my cousin kat putrajaya nih..tapi sebelum bershopping lagi, haruslah kite mengeluarkan duit yer kawan2...wuuhuu~~ lepas withdrawal, found out tat tukar duit and withdrawal kat indon adalah lebih murah compare kalo tukar kat mesia and bawak gi indon. sigh~~ ok lesson learn..

aku sempat belikan knited dress utk my bestie new born baby..sangat comel baju itu plus it's memang dari wool yang sungguh soft cost mE 40k Rp equivalent to RM14 =P..and aku habis another 400k untuk kein ^_^..juge sempat sambar blouses for pn.mommy and pn.aunty..this second visit to pasar baru i oso brought dokoh like brooches..so unique tapi x sempat nak snap picca hehehe harga wise around 35 per brooch dah abih aku bargain die tak mo kasi turun lagi dah sigh~~..nanti kalo aku der pakai gi wedding sesape nanti nampak lah kat baju aku.. =P

sooo suuuweet kan ^_^


blouses for pn.mommy nih la masalah kalo anak dah suke sangat wane pink ^_^

kali nih spend sampai tengah hari jer kat pasar baru as we all masih ade bnyk tempat nak pergi..mase kami bershopping kat pasar baru kali nih aku sempat meminta tolong en.supir belikan sesuatu..cube korang teka aperkah benda ini (tengok gambar yer)

this thing has cost me 240K per tin beli dua tin jer -_-'
teka cepat sape betul dapat ape eh? hurmm me blanje makan eskem ok..
(ahli rombongan terkecuali ok!)



kalo korang pernah pergi bandung sure perasan aku belum pergi ker Factory Outlet yang paling best which is Rumah Mode (read as mo.de not mode)..sayang tempat nih we all pergi on our last day..sepatutnye pergi on the first day..haaa memang haru lah shopping kat sini kalo pergi first day..hahahaha all branded clothing in half price ^_^ tak per next time kalo der trip gi bandung lagi, aku nak gi sini dulu. This factory outlet adalah yang paling cantek dan menarik..


saye suke manjadi center of attraction =P (silejangan muntah)




biler aku tgok gambo aku banyak2..tak der lah kurus sangat aku nih hahaha..giler sedapkan hati sendiri...

then next~~lunch time!!
mari makan saye sudah lapar!!!


muke busan tunggu nasi..

tada!! our fud finally arrive


don't ask me what they call this set sumpah tak reti nak sebut plus dah x ingat =P

like i've told u guys earlier..aku betul-betul jatuh chenta dengan nasi di sini..macam lah mesia nih dah tak ade nasi kan..gedix kan aku =P hahahaha..kiteorg der tanye mane nak carik buah avocado, belum musim lagi so susah sikit nak carik..nak juga try makan yg raw as aku x penah makan tapi aku sangat suka air alpukat, tapi kat wiliam kelana jaya alpukat die buat tekak ku gatal..i can suggest bumbu desa @ the curve..sedap ooo i think bumbu desa punye fud is Sundanese fud sebab rase and variety of fud die same..so kalo korang terliur tengok gambo fud nih gi lah try kat bumbu desa yer..

then we all pergi lagi a few Factory Outlet..tapi siyes mase nih duit pun dah kering..hehehe tinggal a few untuk beli brownies and cookies..aku sempat snap gambo dengan model terkacak kat one of the FO
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

*
best juga pergi jenjalan as single..x payah pening2  fikir nak beli ape untuk boyfie =P
nak beli untuk adik pun derang suke body fit mcm mane aku nak test kan..body fit utk badan aku ok lah..hurmm maybe i shud bring them next time


yeasss~~finally habis dah shopping dekat FO..phewwhh~~ lega!!

the finale adalah membeli kek sebagai buah tangan...brownies kukus die adalah sengat sedap begitu juge dengan cookies2 yang lein, pisang bolen and pisang salai keju..sound weird but taste gud yummyyy~~

 
 us @ kartika sari


 pisang bolen chocolate

 pisang bolen cheese

that's it for the day 4 teusday 12.1o.2o1o 
malam selasa nih jugak lah langsir yang telah di tempah sampai (gamba langsir kat entry part 3). ooops, lupe nak bagi tau, pagi sebelum keluar kami telah meng'up' kan luggage masing2..aku tambah another 10kg from the original weight which is 15kg so in total 25kg boleh ku angkut untuk bawak balik~~ sebab aku memikirkan kein langsir nih la..so mase pergi beg aku just weighted 8kg and balik it's become 23kg..kalo ikutkan x lebih 20kg kot..since kawan2 ku yang dah x muat beg and beg langsir ku masih kosong here we go sumbat selagi boleh yeay!! alhamdulillah none of us exceed the limit... ^_^


total mase pergi 4 beg was (15.6 + 23.4) 39kg..huu~~ 





well this is it sebahagian daripada beg kami mase balik huu~~ yang beso2 dah masuk lam kete dah..
i couldn't find our tagging mase balik tapi kalo x silap, 25+25+25+30 so in total kami boleh bawak 105kg we didn't even ger close to that kot siap orang lein leh tumpang barang masuk dalam our grouping. huu~~ tat's means x cukup power lagi shopping nye -_-'

ready to fly back home from lalala~~ land.. ^_^
mE at depature (abaikan rambut yang kembang x larat nk letak mousse dah)

yeay!! finally abis jugak aku update sume cite bandung nih..maybe ade yang tertinggal tapi almost 80% of it aku dah cerite..kang detail sangat x best la kan..lets u guys experience it by yourself...






eh..eh...owh en.supir eh..huu~~ saje buat-buat lupe..

here from us.. peace (^_^)\/ 
(terasa lengan ku sangat besar dalam ini gambar -_-' sile don't puke)

thanks to en.supir kerana melayan kerenah kami yang ntah hape2 nih..macam2 bende aku blajo esp bout their language tapi yang paling best how their drive..sumpah kalo aku kene drive kat indon aku duk keras jer tengah2 jalan huhuhuhu cuak seh..lampu merah pun jalan..


for those yang terasa nak pergi ke bandung dan masih tercari-cari pak supir can try our supir.. 
name beliau indi no phone +62812 2014 7428 mude lagi supir nih baru 27tahun huu~~
hope kalo orang taip kat google supir bandung akan sampai ke page ini lah yer
his price shud be 450,000 Rp/day
but price we paid him 1,500,000 for 3 days services equivalent RM525

indi sile berterime kasih pade kakak ini sebab promote kamu di blog ku yang langsung x femes =P


indi tengah meng'check' kan pulsa aka credit phone



voice massage: phewhh~~ abis jugak update..gambo lein tengok kat Fb yer ntah biler aku nak upload tu suke hati aku la eh...nggee~~ dah siap edit tp nanti2 lah..




4 comments:

  1. Sangat best tengok ur trip. Agak2 berapa u spent for the whole trip. I mean for transport, accomodation, makan2 and belanja sopping. Nak pergi jugak Bandung tapi nak tahu jugak nak kena budget berapa. Boleh save for it. Ehe...

    ReplyDelete
  2. hurmm we all can be consider as budget tourist la..
    accommodation + pick up +drop off amik dari guest house in total RM484 for 4 days
    transportation untuk 3 whole day in total rm472 (tapi kami bayar lebih sikit)
    transport n accommodation nih sebab kami pergi ber4 so x lah terasa sangat sorang dalam rm200 plus la

    kami agak kurang enjoy the fud there tapi tempat2 yang fames macam kampung daun tu leh la estimate rm14-rm20 perhead
    kalo makan macam dekat pasar baru tu around rm5 kot..

    untuk shopping pulak terpulang..kalo dekat factory outlet average price kalo t-shirt long sleeve n branded around rm40 above la

    shopping kat pasar baru untuk kein cotton around rm14/meter average yg murah la dah dah boleh diconsider cantek paling mahal x kisah la berape..lace my friend beli 2 set (lace n lining) around rm350 mcm tu..

    we all practice a little black book..
    nanti i buat la entry pasal little black book sangat-sangat membantu..

    ReplyDelete
  3. Rindukan ole-ole bandung???
    Pre order bagelen @ brownies kartika sari atau brownies amanda
    Whatsapp ina 0192633431

    ReplyDelete