Friday, January 22, 2010

ini adalah sesi mengumpat sorang2

title dh terang lagi nyate.

situasinyer begini..
dalam bilik.
aku dan mak aji tengah membuat pembahagian selendang2 yang sempat mak aji borong kat mekah ri tu.
lagi pun memang aku request pun suh mak aji beli selendang banyak-banyak. yer lah aku kan sorang jer anak pompuan mak aji hahahah gelak jahat. tengah-tengah dok pilih selendang tu ader lah sorang aunty aku masuk (mak aji ader 6 adik pompuan dan 5 adik lelaki) menyibuk jugak. aku macam, pehal aunty aku sorang nih?? aunty aku pun tanye untuk sape semua selendang tu, so mak aji pun suh lah aku pilih, mane yang x nak nanti boleh kasi kat cousin-cousin aku. oryte mommy..aku pun dok pilih, yang aunty aku nih still tercongok dlam bilik yang kecik dan panas itu..siap leh kate haah nanti leh kasi selendang2 tu kat anak2 dier. ish macam lah anak2 dier jer cousin aku. aku der ramai cousin lagi lah. aku jadi geram, so  semua selendang yang cantik2 aku pilih padahal bukan aku nak sangat pun..huhuhu
yang aku bengang tu, anak dier x balik kampung pun mase tu sibuk nak amik kan untuk anak dier.
kalo nak balik kampung lah weh. aku nih sumtime biler dah rase nk meng'sound' ader yang berdarah hati kang.
padahal nantinyer bukan anak dier pakai pun..tak puas hati betul dengan aunty aku sorang nih suke lah nak angkut sume bende bawak balik umah dier. even gula-gula balence door gift abang aku pun dier nak bawak balik umah dier, nak kasi budak2 kat umah aper dier lupe ker yang mak aku tu cikgu sekolah rendah, lagi ramai budak2 mak aku leh bagi infact tu kan majlis mak aku. mak aku pun dah pasrah jer dengan perangai aunty aku sorang nih, jangan sampai aku apply aper yang korang ajar aku.
'kene sound jugak, kalo tak sound sampai biler akan berperangai macam nih' nanti ader lagi yang x mo balik kampung lpulak pas nih..huhuhu

note: macam-macam betul perangai aunty-aunty dan uncle-uncle aku nih..




No comments:

Post a Comment