Showing posts with label IBMers. Show all posts
Showing posts with label IBMers. Show all posts

Monday, May 16, 2011

park and re-park in OU..parking tips

oryte..today nak blog pasal parking and re-park kete dekat One Utama (OU).
nampak sangat dah tak tau nak mem'blog' pasal ape..hehehe

hari2 pergi kerje sure berfikir mane nak park kete. thanks God parking OU adalah antara yang murah untuk shopping mall kat lembah Klang nih.

One Utama parking rate: 
6jam pertama = RM1
jam berikutnya = RM2/jam

disebabkan mE kerja dekat plaza IBM, which the building parking is way toooo much for my for daily cost, so i'll park at OU. kalau kerja ikut normal working hours, masuk kol 9.00am balik 6.00pm just bayar RM2 for parking but make sure u re-park (keluar dan masuk balik) u'r car sebelum exceeding the 1st 6 hour. but...there is a way untuk just bayar RM1/day. tapi carenye kene tebalkan muke sikit lah. hehehe..

caranya adalah dengan menukar tix dengan shoppers. normally the workers will wait at the auto pay machines dan just asking those shoppers what time they are in and ask to exchange tix. senang kan. so dapat lah parking for RM1 jer if u'r lucky enuf u can park for 12hours for RM1 ^_^ huhuhu. but to approached the shopper not an easy task. ade yang tak banyak songeh, just tengok your time-in then just exchange the tix. ade yang suruh u masuk kan the tix bile tgok RM1 baru die exchange. ade yang just ignore dan kate tak boleh. wuuu~~ pernah jumpe the last type of shoppers, macam bengang pun ade jugak tapi it's their right to say NO. just smile =)

16.05.2011 11:10am

my parking ticket for today. so that if i want to re-park, will have to do it by 5pm naaah..beik balik terus no need to re-park hahahaha =P. since IBM practice flexi hour of working and after i've sent the 'love' later it seem nothing much i can do back in the office. so masuk office pun pukul 10 dan ke atas, sebab nak parking dekat open car park Old Wing.

another info. kalo pergi OU before 10am, hanya parking B3 new wing, open space cark park at the end of OU dan roof top car park Old wing yang bukak. those yang dekat dengan entrance semua akan bukak by 10am or might be slight earlier, 9.50am macam tu. 

so mE memang purposely datang around 10am sebab nak park dekat dengan entrance plus mE memang balik awal. heheheh..

oryte, enuf rambling for today.

voice message: i'm turning 27 O.0 woooo... i'm growing old =)


Tuesday, April 12, 2011

oh my manager...why la..why..??

(entri adalah secara total dalam bahasa melayu )

kenapa bahasa melayu..?? sebab pengurus saya seorang omputih..dengan harapan die x gugelkan name beliau dan tiba di muka surat ini. =D

mase mula-mula dapat tawaran bekerja di kampeni yang agak bersar ini, sangat teruja apetah lagi pengurus saya omputih yang loghat nye agak pelik. owh ya en.pengurus berasal dari australia. sebenarnye tak der lah takjub sangat mendapat pengurus omputih nih, cume sikit sebanyak dapat lah membaiki skill komunikasi, kononnye =P.

masa awal2 bekerja semuanya ok. tapi mase itulah jugak memasuki zaman kegelapan. terjejas lah jugak prestasi kerja. pergi opis, tapi badan jer pergi minda entah ke mana-mana. mari letak kan kesalahan itu pada orang lain supaya rasa kurang bersalah. =P yup...prestasi kerja sangat-sangat terjejas. =( sehinglah 6 bulan, baru boleh bangkit dan kembali bersemangat. baru semua orang pun WOW..!! budak nih boleh buat kerja rupenye. kawan di opis juga bertambah ramai =) alhamdulillah. kenaikan semangan berkadar terus dengan kenaikan selera makan maka, berat badan juga bertambah. hihihihi (eh kenape tetibe rase macam dah keluar tajuk..)

seperti biasa kerja dalam sektor swasta nih kan ade penilaian prestasi atau dengan nama glamer nye KPI ( Key performance Index ) wat the... untuk menjadikan cerita lebih pendek dan ringkas, en.pengurus telah memberi KPI yang rendah =( nak buat macam mane kan, dalam sesuatu organisasi sure akan ader yang terbaik dan yang kurang baik. walaupun beza yang kurang baik dan yang terbaik hanya 0.00001 tetap ade perbezaan kan. oleh kerana mE orang baru dalam projek nih, maka secara mudahnye en.pengurus memberi KPI yang rendah berbanding dengan orang lain..kejammmm!!!!

minggu ini..rasa macam karma pulak sebab minggu ni merupakan minggu terakhir en.pengurus berada di Malaysia..maka sila lah pulang yer..!!! kekonon die kate, die tak mahu sambung kontrak padahal pihak pengurusan yang tak mahu sambung kontrak beliau..pentipu punye en.pengurus..bluweekkk =P

ok lah sekarang mE lapor diri pada pengurus baru..tapi still x tahu siapa..project lama request mE masuk balik project tu..tapi mE tak mahu..ooooo mase tak mahu senang2 jer nak halau eh..nak sekarang biler dah tak cukup tangan merayu mE balik memang bolayan..tiada peluang ke-dua untuk MUUUU!!!...

maaflah kalo tak paham cerite di atas...bahagian pertama ditulis adalah mase awal bulan..lepas 3 minggu tak menjenguk en.blog nih, baru perasan ade 2 entri in draf..adeh kesibukan melanda diri..tu tak kire bile kemalasan melanda diri..uwaaa~~~ i need a vacation ^_^


voice message: can't wait to face another challenge in life..looking forward to hear gud news =)


Friday, March 04, 2011

I Bukan Manager !!!

yup true i'm not a manager..someone else is..
i can't decide or request more...
i just could accept and execute..arghh tuggu lah mE jadi manager nanti..i'll be a good one i hope =)

today is my last day in MAS project..
next i'll be in a public sector project.. dealing with TAX..wuu~~
finding the common scenario people use to escape paying the tax...hurmm~~sound interesting...
but then i will need to travel even further -_-" nangis dulu lah..

biler boleh jadi manager ni..??


voice message: the day, the eyes met, the heart stolen...


Thursday, March 03, 2011

hari yang sungguh cheese berdebah..

BEWARE!!! 

another salivating entry..
kinda having quite weird appetite, which sometime don't really feel to eat nasi. so i'll switch to some other food like noodle, pasta, bread yadda..yadda..
and happen to be last tuesday, i'm had that 'jemu' feeling of nasi -_-". i'm still Malaysian, and proud to be one =P
so here we go to the italiannies at Empire Shopping Gallery Subang.

before the scene
mE, kak Rohana, Kak Long, Kak Ruby and oso en.siddiq...just five of us. yup decided and execute. mastermind was mE. tot of having just 2 or 3 dishes which can be shared..but wat happen was unexpected. masing masing bile tengok menu jadi macam tamak haloba. macam x penah makan 10 hari...oh my..oh my..
i did, yes i did warn them don't order to much coz the portion in italiannies is BIG!! heard me..?? its' BIG ok. but they said they are hungry. ok fine~~

and these are some dishes which we have ordered.... -_-"

this is the main dishes after we've finish 2 appetizer @_@

like seriyesli..i say NO, a big NO to cheese for the next 30days..NO to carbonara, NO to Italiannies, NO to Pizza hatta my favorite Dominos...yup a BIG NO to CHEESE based food. -_-" ...for 30days..ok!!

after almost 1hour battling...

small portion left in my plate. if we have some time to spare i could finish it
tapi malangnye tiada -_-"

as the picture above. we're done eating. yup we did take away 3/4 of the pizza. the rest was 97% licin..
senyuman naga naga kekenyangan...bruuuppp~~~ cacing dalam perut pun menari joget lambak..lalalala~~

well to all akak akak IBMers in MAS project after a year together i will miss all this. huu~~ thanks to you all, sempat lah jugak beramas mesera bersama =) walaupun pada mulanya saya agak pemalu..take time to panaskan enjin =D huu~~ sampai sekarang pun masih malu.. wuuu~~~
kalo ade ape2 event jangan lupe jemput eh. will try my best untuk datang memeriahkan majlis.


voice message: tak boleh tido bile dapat email from US team..uwaaa~ i'm in panic attack now @_@